torsdag 18 februari 2010

Reflektioner kring min fråga

Hejsan!
Det blev inte någon respons på mitt inlägg direkt men skriver nu det som kommit fram.
Frågan var" hur vi skulle bemöta föräldrar som ansåg det räcka att barnen fick kontakt med dator i skolan?"
Vår uppgift är inte att göra de små barnen datavana utan att låta dem få upptäcka, bli nyfikna och väcka intresse. Att ta det i ett varsamt tempo och kanske använda oss utav det på t.ex. föräldramöte mm för att visa hur vi jobbaroch hur det kan användas. Där kan de också se vad barn kan fast de är små...
Jag ska nu försöka länka min adress, fungerade inte förra gången och förstår inte varför men adressen finns på "första sidan" hoppas det räcker om inte turen/kunskapen är med mig nu heller. Ha det så bra Hälsn. Liselott/Lotta

http://shareanduse.ning.com/profile/LiselottJohansson

3 kommentarer:

  1. Hej! Det är något jag missar men vad? Jag markerar adressen när jag är på min sida, kopierar och öppnar sidan med inlägg, klistrar in. Om ni vill får ni gärna skriva vad jag gör för fel! Hälsn. Liselott

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta, i din inläggs ruta har du längst en symbol som ser ut som en kedja ungefär, där skapar du en länk. Prova där så ska du se att det går.

    Nina

    SvaraRadera
  3. Glömde, du behöver inte skriva nytt, gå in på redigera inlägg och gör bara om länken. Nina

    SvaraRadera